Activiteiten

Wij zorgen ervoor dat mensen zich bewust zijn van het feit dat iedereen verkeersdeelnemer is en dat we allemaal een steentje kunnen bijdragen aan een veiliger verkeer. Dat kan bijvoorbeeld door je als vrijwilliger in te zetten, door mee te doen met onze activiteiten en natuurlijk door je als verkeersdeelnemer veilig te gedragen. Neem deel aan onze jaarlijkse fietsverlichtingsdagen, doe onze verkeersquiz met herkenbare Urker verkeerssituaties, doe de verkeerscheck of fris je kennis op met onze opfriscursus. Samen naar veilig verkeer op Urk!

Activiteiten

Tijdens de fietsverlichtingsdagen controleren wij op fietsverlichting bij de bewoners van Urk. Is je fietsverlichting in orde? Dan krijg jij een presentje. Is je verlichting niet in orde? Dan kun je je fietsverlichting laten maken bij de fietsenmaker en betaal je tijdelijk alleen materiaalkosten. Check snel de datums van de fietsverlichtingsactie van dit jaar!

Moet je verkeersexamen doen? Begin dan alvast met oefenen door de verkeersquiz te doen op onze website. Klik op onderstaande knop voor meer informatie over het verkeersexamen en de route die je straks tijdens je verkeersexamen op de fiets gaat afleggen.

Waarschijnlijk is het al wat jaren geleden dat je je rijbewijs hebt gehaald. Ondertussen is het verkeer drukker geworden en zijn er veel nieuwe vervoersmiddelen op de weg bijgekomen. Is jouw verkeerskennis nog helemaal up-to-date? Doe de opfriscursus van VVN Urk.

Vaardig worden in het verkeer is heel belangrijk. Met het schoolpleinpakket van VVN Urk helpen wij leerlingen, zodat ze veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. Het schoolpleinpakket zit vol praktijklessen met opdrachten voor alle groepen van de basisschool.